Ubezpieczenie kaucji i oc skippera

Kiedy wybieracie się w rejs czarterowanym jachtem pamiętajcie o ubezpieczeniu. Tym na poważniejsze wypadki z udziałem innych jachtów lub mariny i tym na drobniejsze uszkodzenia na pokładzie jachtu, który wynajmujecie. Konieczność solidarnego pokrycia kosztów szkody może popsuć cały urlop i relacje załogantów.

USZKODZENIA NA WYNAJMOWANYM JACHCIE – UTRATA KAUCJI

A uszkodzić własny jacht jest łatwo, bo osób na pokładzie zwykle jest sporo i nie zawsze są to doświadczeni żeglarze. Dlatego najczęściej zdarzającą się niespodzianką na koniec czarteru jest utrata kaucji. Czasami w przedwakacyjnej euforii przeoczymy przy odbiorze sprzętu uszkodzenia dokonane przez jego wcześniejszych użytkowników. Może się też zdarzyć nieuczciwy armator, który zatrzymane kaucje traktuje jak dodatkowy zarobek. Kaucję najczęściej traci się przez porysowany kadłub, uszkodzone luki, na które ktoś nieszczęśliwie nadepnął, popsute zawiasy, zapchane toalety, wkręcone w śrubę liny, podarte żagle czy bezpowrotnie stracone kotwice, korby i pontony.

Jeśli armator zatrzyma kaucję w całości lub częściowo z powodu uszkodzenia powierzonego nam jachtu, mamy możliwość odzyskania zatrzymanej kwoty, jeśli ubezpieczymy się przed wyjazdem. W Pantaenius ubezpieczenie Kaucja Plus można wykupić online nawet na 1 dzień przed rozpoczęciem podróży, a stawka wynosząca 142,86 euro ubezpiecza kaucję w wysokości do 3 tys. euro. Co więcej, armator nie musi nawet wiedzieć, że jesteśmy ubezpieczeni – w ten sposób nie zachęcimy go do nadużyć.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ CYWILNA SKIPPERA

Skipper, w związku z pełnioną funkcją, w razie wyrządzenia szkody przez prowadzony jacht jest narażony na bardzo wysokie koszty. W praktyce w razie poważnego wypadku kapitan ryzykuje nawet utratę własnego majątku. Skipperzy pływający zarówno prywatnie jak i zawodowo, mogą ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej wobec osób trzecich czyli innych jednostek, mariny i własnych załogantów. OC Skippera Pantaenius obejmuje ochroną kapitana wraz z załogą i działa także podczas pływania pokładowym pontonem oraz korzystania z jachtowego sprzętu do sportów wodnych.

Z tej polisy można skorzystać wtedy, gdy nie zabezpieczy nas ubezpieczenie czarterowanego jachtu. Może on bowiem w ogóle nie posiadać OC, albo posiadać je w wersji minimalnej. Nawet jeśli czarterujący pokaże polisę, może być napisana w obcym języku lub tak zawiła, że i tak nic z niej zrozumiemy. Po szkodzie może się okazać, że nie ma ochrony i pokrycia skutków wyrządzonej innym straty. Ważne, aby pamiętać, że ubezpieczenie OC skippera nie pokryje szkody dotyczącej jachtu, który czarterujemy!

KOMPLEKSOWA OCHRONA CZARTERU

Dla przezornych, którzy o ubezpieczeniu myślą zaraz po podpisaniu umowy czarterowej, Pantaenius przygotował kompleksowe pakiety czarterowe. Ubezpieczenie to można wykupić nie później niż 30 dni przed wypłynięciem w rejs (chyba, że umowa została podpisana „last minute” i nie minęły jeszcze trzy tygodnie od jej podpisania).

Pakiety chronią kapitana z załogą i są dostępne w czterech opcjach; Basic, Silver, Gold lub Premium. Podstawą jest ubezpieczenie OC skippera niezawodowego oraz kosztów związanych z anulacją lub skróceniem rejsu z powodu poważnych zdarzeń losowych, jak np. niespodziewanej choroby, ciąży czy utraty pracy osoby ubezpieczonej. Kolejne opcje są wzbogacone o ubezpieczenie kaucji, kosztów leczenia za granicą i następstw nieszczęśliwych wypadków. Koszty składki mogą być dzielone na poszczególnych uczestników wyprawy, więc dla każdego oferta będzie korzystna.

Zapraszamy do kontaktu pod tel. +48 792 132 441 lub emailem na biuro@polishcharteragency.pl
Zaproponujemy najrozsądniejsze rozwiązanie ubezpieczeniowe.

OC
skippera

Ubezpieczenie
kaucji

Pakiet
czarterowy